Novinky v programech

Aktualizaci vydáváme minimálně jednou za měsíc. Přečtěte si, jaké novinky jsme připravili.

KEO4 Mzdy
23. 06. 2025

Mzdy – 1.14.7

Upravili jsme načítání hodnot za dohody konané mimo pracovní poměr (DPP, DPČ) do statistického výkazu P2-04. Ošetřili jsme výpočet hodnot do řádku 0139 výkazu P1-04 v souvislosti s upřesněným metodickým výkladem zaslaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.
Přečíst
KEO4 Evidence hřbitovů
20. 06. 2025

Evidence hřbitovů – 1.14.7

Pro šablonu smlouvy jsme vytvořili novou variantu vstupního pole pro adresu nájemce - adresa včetně PSČ.
Přečíst
KEO4 Příjmové agendy
20. 06. 2025

Příjmové agendy – 1.14.7

V detailu poplatkových povinností, v záložce „Měsíční odpady“, lze nově přes tlačítko „Tisk“ tisknout sestavu PA025 - Dílčí měsíční odpady. Tuto sestavu využijete v případech, kdy poplatník požádá o přehled jednotlivých měsíčních součtů za určité dílčí období. Sestava je pouze informativní, nezobrazuje konečnou částku předpisu, ani úhrady. Sestavu lze tisknout u odpadových poplatků typu „Poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci se základem dle hmotnosti nebo objemu“ (§ 10k odst. 1, písm. a, b zákona o místních poplatcích) nebo také v případě, kdy jste jako odpadový poplatek zvolili „Poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci se základem dle kapacity sběrné nádoby“ (§ 10k odst. 1, písm. c zákona o místních poplatcích) a u daného poplatku evidujete jednotlivé počty svozů.
Přečíst
KEO4 Sklady
20. 06. 2025

Sklady – 1.14.7

Sestavy / Inventury - doplnili jsme novou sestavu SKL033 Soupis skladových položek. Jedná se o seznam skladových položek bez položek neúčetního majetku, ve které je uvedena cena za jednotku prodejní bez a včetně DPH, sazba DPH, cena za jednotku skladová a množství k zadanému datu. Sestavy / Zásoby - do sestavy SKL006 Prodej zásob je doplněný nový sloupec Sazba DPH. Sloupec Sazba DPH se do sestavy načte po nastavení v pravém panelu sestav.
Přečíst
Služby na webu
20. 06. 2025

Služby na webu – 1.14.7

V KEO4, v modulu Administrace / Schéma / Služby na webu / Parametry, na záložce "E-mail, účel platby", jsme přidali možnost nastavit si vlastní předmět a text e-mailu pro stvrzenky, které jsou odesílány občanům při úhradě poplatků. Stejnou možnost nyní máte i pro e-maily s osvědčením o digitálním úkonu, které se odesílají občanům po vyplnění formulářů a následném odeslání do KEO4 Spisové služby.
Přečíst
KEO4 Podpisová kniha
20. 06. 2025

Podpisová kniha – 1.14.7

Při podepisování dokumentů viditelným podpisem jsme doplnili novou kontrolu, která zabrání překrytí jednotlivých podpisů. Pokud by se při podepisování viditelné podpisy překrývaly, program vás na tuto skutečnost upozorní. Je proto nutné vybrat pro viditelný podpis takové místo, které již není obsazené jiným viditelným podpisem. Administrace / Databázové schéma / Certifikáty – rozdělili jsme parametry pro podepisování na "Podepisování pro Spisovou službu" a "Podepisování pro Podpisovou knihu a Účetnictví". Nyní si můžete nastavit parametry podepisování pro každý modul samostatně.
Přečíst
KEO4 Účetnictví
20. 06. 2025

Účetnictví – 1.14.7

Administrace / Databázové schéma / Certifikáty – rozdělili jsme parametry pro podepisování na "Podepisování pro Spisovou službu" a "Podepisování pro Podpisovou knihu a Účetnictví". Nyní si můžete nastavit parametry podepisování pro každý modul samostatně. Objednávky, přísliby / Žádosti o schválení – při podepisování dokumentu objednávky / příslibu viditelným podpisem jsme doplnili novou kontrolu, která zabrání překrytí jednotlivých podpisů. Pokud by se při schvalování žádosti viditelné podpisy překrývaly, program vás na tuto skutečnost upozorní. Je proto nutné vybrat pro každý viditelný podpis takové místo, které již není obsazené jiným viditelným podpisem. Příkazy k úhradě / Nový – při vytváření nových příkazů k úhradě jsme přidali kontrolu při výběru dokladů k úhradě. Pokud vyberete doklad, ke kterému je vystavena žádost o schválení, ale tato žádost ještě nebyla kladně vyřízena, program vás na tuto skutečnost upozorní. Export do spisové služby - pokud bude v parametrech v napojení na spisovou službu u odesílaných dokumentů nastaven vzor vypravení „E-mail“, tak se při exportu dokumentu automaticky přenese i tělo e-mailu, které máte nastavené v parametrech v nabídce Parametry / Zasílání e-mailů. Do seznamu objednávek a příslibů jsme přidali nový volitelný sloupec „Alokace rozpočtu (plánu)“. Tento sloupec si můžete přidat do pohledu a uložit jako vlastní variantu. Tento sloupec zobrazuje zbývající alokované prostředky na každé objednávce. Do seznamu objednávek jsme přidali nový volitelný sloupec „Organizační zařazení“. Tento sloupec si můžete přidat do pohledu a uložit jako vlastní variantu. Uvidíte v něm, zda je u dané objednávky nebo příslibu vyplněno organizační zařazení. Do seznamu závazkových dokladů, pokladních dokladů a bankovních výpisů jsme přidali nový volitelný sloupec „Objednávky/přísliby“. Tento sloupec si můžete přidat do pohledu a uložit jako vlastní variantu. Zobrazí vám, zda je u daného dokladu připojena objednávka nebo příslib.
Přečíst
KEO4 Evidence smluv
20. 06. 2025

Evidence smluv – 1.14.7

Smlouvy / detail / Dokumenty - do detailu dokumentu smlouvy jsme přidali ikonu pro jednodušší export dokumentu na disk. Smlouvy – do nástrojové lišty jsme přidali možnost rychlejšího vyhledávání pomocí pole „Předmět smlouvy“.
Přečíst
KEO4 Spisová služba
20. 06. 2025

Spisová služba – 1.14.7

Při podepisování dokumentů viditelným podpisem jsme doplnili novou kontrolu, která zabrání překrytí jednotlivých podpisů. Pokud by se při podepisování viditelné podpisy překrývaly, program vás na tuto skutečnost upozorní. Je proto nutné vybrat pro viditelný podpis takové místo, které již není obsazené jiným viditelným podpisem. U vlastního otevřeného dokumentu můžete nově měnit názvy souborů jednotlivých komponent. Stačí v detailu komponenty použít akci „Změna názvu souboru“ a následně do políčka napsat nový název souboru bez přípony. V nabídce "Doručenek k převzetí" v modulu Referent se opět zobrazují doručenky datových zpráv i v případě, že datová zpráva ještě nebyla doručena, ale jen dodána do datové schránky příjemce. Upravili jsme názvosloví u ověřování podpisů. Slovo "podpis" bylo nahrazeno slovem „zajišťovací prvek“, tak aby zahrnoval nejen podpisy, ale i pečetě, popř. samostatná časová razítka. Funkcionalita jako taková se nemění. Do nabídky "Spisy" a do detailu spisu přibyla nová akce „Ztvárnění spisu včetně komponent“. Uživatel po kliknutí na akci u vybraného spisu či spisů nejprve zadá, kam se má výsledné ztvárnění spisu/ů uložit. Následně se vytvoří ZIP soubor/y, který/é obsahuje/í kromě metadat spisu/ů a vložených dokumentů i jejich komponenty. Pro každý spis se vytvoří jeden ZIP soubor. Uživatel s právem správce SSL může v modulu Referent v rámci nabídky „Správce SSL“ vytvářet volné křížové odkazy k dokumentů a spisům. Ve společných parametrech SSL přibyl nový parametr „Povinné zadávání počtu listů u analogových dokumentů“. Tento parametr je nyní ve výchozím nastavení zaškrtnutý. Správce SSL jej může odškrtnout v případě, že nechcete ve spisové službě nadále počet listů povinně evidovat. V rámci novely vyhlášky byla tato povinnost zrušena a v podacím deníku již není nutné počet listů zadávat. Jakmile parametr odškrtnete, je třeba počítat s tím, že počty listů např. u spisu nebo v ukládacích jednotkách, již nemusí odpovídat skutečnosti. V rámci vytváření nových skartačních režimů přibyly ve výběru tři nové spouštěcí události. Tyto spouštěcí události však nelze využít v souvislosti se současným spisovým plánem, ale bude je možné použít až s přechodem spisové služby na novou legislativu, kterou zatím připravujeme. V případě, že chcete zaznamenat ztrátu analogového dokumentu, je nově nutné vybrat i dokument, který o ztrátě dokumentu pojednává.
Přečíst
KEO4 Spisová služba
30. 05. 2025

Spisová služba – 1.14.6

Do číselníků v modulu Referent jsme přidali nový číselník „Způsoby vyřízení“. Uživatel s právem správce SSL (SSLJDR011) má nyní možnost přidávat nové způsoby vyřízení pro dokumenty a spisy. Tyto způsoby vyřízení by měly vždy korespondovat se způsoby vyřízení ve spisovém řádu organizace. Ve „Společných parametrech SSL“ může uživatel s právem správce SSL (SSLJDR011) pro masky spisových značek nově přidat i pomocný čítač. V jedné masce pro spisovou značku lze tedy použít evidenční číslo spisu a zároveň další pomocné číslování spisů např. pro konkrétní agendu. Pro snadnější vyhledávání spisů v souvislosti se zařazováním dokumentů do spisu, jsme přidali do nabídky další filtr, který vyhledává dle názvu spisu. V rámci zaevidování přijatého dokumentu v modulu Referent byla přejmenována a upravena akce „Osobní předání“. Nově se akce jmenuje „Analogový dokument“ a je možné takto evidovat nejen osobní předání, ale i příjem listinné zásilky. V detailu dokumentu a spisu jsme rozšířili záložku „Pracovní soubory“ o poznámky. V této záložce je možné vkládat pracovní soubory jako doposud, a navíc je možné přidat uživatelské poznámky. Poslední zapsanou poznámku je pak možné zobrazit u dokumentů a spisů, je jen třeba přidat do pohledu sloupeček s uživatelskou poznámkou. Uživatel s právem Posuzovatel skartačních operací (SSLJDR020) má k dispozici hromadnou akci na změnu formy dokumentu z formy analogové na digitální a naopak. Používá se v případě opravy dat před skartačním řízením. Upravili jsme podmínky pro vložení umístění (lokace) u dokumentu. Pokud je dokument zařazen ve spisu automaticky přebírá umístění (lokaci) ze spisu a nelze jej editovat. Uživatel s právem správce SSL (SSLJDR011) má v modulu Referent v nabídce „Správce“ k dispozici akci na změnu skartačního režimu u vyřízených dokumentů nezařazených do spisu a u uzavřených spisů, které nejsou zařazené v ukládacích jednotkách. V rámci akce „Zničení/ztráta“ u analogového dokumentu je nově povinným údajem „Číslo jednací protokolu“, který ztrátu dokumentu řeší. V parametrech Podatelny je k dispozici nabídka s možností automatického pečetění automatických odpovědí. Tato možnost je dostupná ale jen v případě, že máte zprovozněné vzdálené pečetění. Do nabídky dokumentů a spisů si můžete nově přidat sloupeček „Křížové odkazy“, který zobrazuje informaci, zda daný dokument či spis obsahuje křížové odkazy na jiný dokument nebo spis.Implementovali jsme novou možnost odesílání dokumentů přes tzv. Konverzní poštu. Konverzní pošta umožňuje úřadům komunikovat elektronicky i se subjekty, které nemají zřízenou datovou schránku. Pokud budete chtít Konverzní poštu využívat, je třeba nejdříve uzavřít veřejnoprávní smlouvu s Českou poštou o přenesení výkonu působnosti v oblasti doručování. Tato novinka je aktuálně v testovacím režimu a není dostupná k zakoupení. Více informací naleznete v dokumentaci KEO4.
Přečíst
KEO4 Evidence hřbitovů
30. 05. 2025

Evidence hřbitovů – 1.14.6

Nově je možné z modulu Evidence hřbitovů tisknout faktury, a to buď z detailu jednotlivého předpisu, nebo hromadně přes tlačítko Tisk / Faktury. Osoby – přidali jsme nástroje na kontrolu duplicit a případné jejich sloučení. V nabídce Osoby nyní najdete v nástrojové liště tlačítko Akce a tam dvě nové nabídky: Kontrola duplicit osob a Sloučit osoby. Pohřbení – umožnili jsme přidat do pohledu číselníkové sloupce Způsob pohřbení, Hloubka, Poloha, Druh rakve a Druh urny. Hroby – do základního pohledu si nyní můžete přidat volitelný sloupec Číslo aktuální smlouvy. Karta hrobu – upravili jsme pořízení poznámky převzetím z číselníku tak, aby se nepřepsala dříve zapsaná poznámka. Rozšířili jsme možnosti importu dat z externích aplikací – nyní je možné importovat i údaje o smlouvách. Upravili jsme akci „Přesun nájemce do pohřbených“ tak, aby se záznam nájemce ukončil s datem jeho úmrtí. Pokud není zadáno datum úmrtí, použije se datum pohřbení/uložení urny.
Přečíst
KEO4 Příjmové agendy
30. 05. 2025

Příjmové agendy – 1.14.6

U smluvních povinností jsme rozšířili nabídku vstupních polí, která můžete použít při vytváření vlastní smlouvy. Tato vstupní pole se automaticky naplňují z údajů z detailu povinnosti. Smlouvu vytvoříte v detailu smluvní povinnosti nebo smluvní povinnosti s vyúčtováním v záložce „Dokumenty / Nový“ přes tlačítko „Šablony“. Šablonu smlouvy si můžete přizpůsobit dle vlastních požadavků, popis najdete v dokumentaci v kapitole Šablony. U šablon vyúčtování, na kterých tisknete také historii spotřeby za dvě předcházející vyúčtovací období, jsme ošetřili správné součtování celkové spotřeby za komoditu v případě, kdy vyúčtování u dané komodity obsahovalo více položek z důvodu např. změny ceny či vodoměru.
Přečíst