Aktuality
Upozornění na novou legislativu, termíny a další informace k modulům KEO4.

Spisová služba
Konverzní pošta nově i v KEO4
Konverzní pošta umožňuje úřadům komunikovat elektronicky i se subjekty, které nemají datovou schránku, a omezit tak návštěvy poboček České pošty.
Princip služby spočívá v tom, že Spisová služba KEO4 odešle dokumenty v digitální podobě i těm subjektům, které nemají datovou schránku, a to do speciální datové schránky České pošty. Česká pošta následně dokumenty převede za pomoci automatizované konverze dokumentů z digitální do listinné podoby, zajistí tisk a přípravu zásilek k doručování (vložení do obálky), poté i jejich odeslání v listinné podobě. Odesílatel poté ve spisové službě obdrží informaci o doručení dokumentu nebo potvrzení o nemožnosti dokument doručit, případně důvody nedoručení.
Nelze ovšem poslat jakýkoli dokument. Odesílání přes Konverzní poštu má svá daná pravidla. Odeslat lze jen dokument se soubory ve výstupním formátu PDF/A, které jsou elektronicky podepsané či obsahují elektronickou pečeť. Podaná zásilka může obsahovat maximálně 99 souborů o celkové velikosti 20 MB, s tím, že následně do obálky C4 může být vloženo maximálně 99 listů.
Co je třeba udělat proto, abyste mohli službu využívat?
Nejprve je třeba uzavřít s Českou poštou veřejnoprávní smlouvu o přenesení výkonu působnosti v oblasti doručování. Následně je třeba zakoupit licenci na Konverzní poštu v KEO4 a pak již můžete odesílat dokumenty datovou schránkou i těm subjektům, které datovou schránku nevlastní a ušetřit tak čas za tisk, kompletaci a nošení dopisů na poštu.Více informací naleznete v dokumentaci KEO4 v modulu Podatelna.
Přečíst

Mzdy
Flexinovela zákoníku práce
Dnem 1. června 2025 nabyl účinnosti zákon č. 120/2025 Sb.; tzv. „flexinovela“ zákoníku práce, která přinesla další změny do oblasti zpracování mezd. Zde jsou nejdůležitější z nich.
Výpovědní doba nově začíná běžet okamžitě dnem doručení výpovědi (nikoliv až od 1. dne následujícího měsíce). U závažných porušení pracovní kázně může být zkrácena na 1 měsíc.Maximální délka zkušební doby se prodlužuje na 4 měsíce u běžných zaměstnanců a až na 8 měsíců u zaměstnanců vedoucích. Zkušební dobu je možné dodatečně prodloužit (do dohodnutého maxima) a automaticky se prodlužuje v případě překážek v práci.
Zaměstnanci na rodičovské dovolené nově mohou pro svého zaměstnavatele vykonávat na dohody konané mimo pracovní poměr (DPP, DPČ) stejný druh práce, jako v hlavním pracovním poměru. Pokud se zaměstnanec vrátí z rodičovské dovolené do 2 let věku dítěte, je mu garantováno původní místo a pracoviště.
Během letních prázdnin mohou nově vykonávat lehké práce v rámci brigád už i mladiství od 14 let věku, pokud jsou dodrženy zákonem stanovené podmínky (souhlas rodičů, max. 7 hodin za den, 35/týden apod.).
Zaměstnanci, kteří ukončí pracovní poměr kvůli dlouhodobé zdravotní nezpůsobilosti (např. kvůli pracovnímu úrazu či nemoci z povolání), mají nově nárok na zvláštní náhradu. Ta bude hrazena ze zákonného pojištění zaměstnavatele a odpovídat 12násobku průměrného měsíčního výdělku.
V mimořádných situacích, které vyžadují okamžitý zásah (např. obnova dodávky elektřiny), je možné zkrátit minimální denní odpočinek na šest hodin. Tento zkrácený odpočinek musí být zaměstnanci nahrazen následující den.
Nově již není nutné prokazovat, že zaměstnanec na pohřbu strávil pouze „nezbytně nutnou dobu“ – volno je poskytováno v rozsahu celých dnů. V případě úmrtí nejbližších příbuzných (manžela, partnera, druha, dítěte, vnoučete, rodiče, prarodiče nebo sourozence) zaměstnance přibyla možnost čerpat doplňkové neplacené volno v rozsahu až pěti dnů.
Při čerpání pracovního volna za svatbu v rozsahu dvou dnů je náhrada mzdy nově poskytována za den, kdy se konal svatební obřad. Dosud nebylo jednoznačně stanoveno, ke kterému dni se má náhrada vztahovat, což způsobovalo problémy zejména u zaměstnanců s rozdílnou délkou směn.
Přečíst

Ostatní
Krátký výpadek webových stránek
V pondělí 30. června 2025 proběhne kolem 7:00 krátká plánovaná odstávka našich webových stránek z důvodu technické údržby.Děkujeme za pochopení
Přečíst

Účetnictví
Import výpisu z homebankingu
Při importu bankovního výpisu z homebankingu můžete využít automatické párování dokladů a poplatků. V číselníku banky, v části Automatické párování při importu výpisu, si zvolíte jednu ze dvou variant:První varianta: Hledá se právě jeden dokladTato volba je vhodná v případě, kdy očekáváte jednoznačnou shodu. Program pracuje s párovacími klíči, částkou, variabilním symbolem a specifickým symbolem a hledá přesně jeden doklad nebo poplatek (1:1). Pokud je shoda nalezena u více dokladů, nespáruje se žádný. U poplatků z modulů Příjmové agendy a Hřbitovy se při shodě uplatňuje datum UUP a spáruje se vždy nejstarší poplatek.Druhá varianta: Hledá se více dokladůUmožňuje napárovat více dokladů nebo poplatků na jednu transakci. Je ideální například tehdy, když poplatník uhradí jednou platbou více poplatků, třeba za členy celé rodiny. Program v takovém případě automaticky všechny odpovídající poplatky k transakci přiřadí. Důležité je, aby předpisy poplatků měly stejný variabilní symbol a pokud je zadán i specifický symbol.
Přečíst

Účetnictví
Alokace rozpočtu (plánu)
Alokace rozpočtu spočívá v přidělení omezených zdrojů nějakému projektu, procesu, instituci aj.Alokaci rozpočtu (plánu) jsme v programu přidali pro příspěvkové organizace. Pro ÚSC je možné ji využít po zaškrtnutí parametru v nabídce Parametry / Základní – parametr Zobrazit alokaci rozpočtu (plánu) v menu, v objednávkách a příslibech.Do objednávek, příslibů a číselníku Ceník pro objednávky také přibyla nová záložka Alokace rozpočtu (plánu). V této záložce lze pořizovat pouze účty řady 5xx a 6xx, tedy stejné jako do rozpočtu (plánu).Při vytváření objednávky nebo příslibu je nyní možné vybrat ceníkovou položku, která se přenese do objednávky či příslibu včetně zadané alokace rozpočtu (plánu).Při tvorbě dokladu nebo objednávky přes tlačítko Akce / Nový doklad z objednávky nebo Nová objednávka z příslibu se otevře formulář s možností úpravy alokace rozpočtu (plánu). Alokace se automaticky poníží o zadanou částku, kterou můžete upravit také ručně.V nabídce Rozpočet jsme doplnili novou podnabídku Alokace rozpočtu (plánu). Do této nabídky se načítají alokace rozpočtu (plánu), tj. zaúčtování na účtech 5xx a 6xx z objednávek a příslibů. Pokud se použije nákladový nebo výnosový účet, i tato příprava se do nabídky načte.Současně připravujeme kontrolu na překročení čerpání rozpočtu (plánu), do které budou započteny právě i tyto alokované prostředky.
Přečíst

Spisová služba
Příprava spisové služby KEO4 na atestaci
Spisovou službu KEO4 stále intenzivně připravujeme na atestaci v souladu s novými legislativními požadavky.Abychom vám přiblížili, jaké nároky jsou na elektronickou spisovou službu kladeny, připravili jsme na našich stránkách podrobné informace – včetně testovacích scénářů, které vám umožní seznámit se s rozsahem a obsahem atestace eSSL.
Přečíst

Příjmové agendy
Tisk a ukládání dokumentů vyúčtování
Pro zrychlení hromadného vytváření dokumentů vyúčtování, jejich tisku a ukládání, jsme celý proces optimalizovali a rozdělili ho na dvě samostatné části. Pokud se jedná o hromadnou práci s vyúčtováním, tak nově buď tisknete, nebo je ukládáte na kartu předpisu.
Zobrazení a hromadný tisk (bez uložení)
Pokud potřebujete dokumenty příslušných vyúčtování pouze zobrazit a hromadně vytisknout, v nabídce "Předpisy" označte více vyúčtování a klikněte tlačítko "Tisk".
Hromadné uložení na kartu předpisu (bez zobrazení a tisku)
Pokud potřebujete bez prvotního zobrazení převést dokumenty příslušných vyúčtování do PDF a uložit je na kartu předpisu, v nabídce "Předpisy" označte více vyúčtování a klikněte na nabídku "Akce" / "Uložit vyúčtování na kartu předpisu" nebo "Uložit vyúčtování s rozpisem příštích záloh na kartu předpisu" podle toho, jaký typ šablony budete chtít pro vytvoření vyúčtování použít.
Kdykoliv později uložené dokumenty můžete zobrazit a vytisknout ze záložky "Dokumenty", v nabídce "Předpisy" nebo "Poplatníci".
Pokud potřebujete pracovat s jedním vyúčtováním, v nabídce "Předpisy" (či v detailu vyúčtování) zobrazíte nebo vytisknete jedno vyúčtování a po zavření programu Acrobat Reader se zobrazí dotaz, zda si přejete dokument převést do PDF a uložit na kartu předpisu.
Přečíst

Ostatní
Zkrácený provoz zákaznické linky
Vážení uživatelé, v pátek 25. 4. 2025 bude z provozních důvodů ukončen provoz zákaznické linky mimořádně ve 14 hodin.
Děkujeme za pochopení.
Přečíst